Followers

28 August 2010

Cubaan pertama

Salam Ramadhan..


Hari ini satu pengajaran tak ternilai aku peroleh dalam keadaan ku yang sangat-sangat negatif. Ya,aku memang negatif pada permulaan.Aku fikir aku tidak mampu melakukannya.Mana tak nye,aku bukan ada pengalaman nak present menda alah ni tetapi berkat kesungguhan Nur Khairina,aku mula membina keyakinan. Aku mula mencorak langkah.

Khairina : hidayah,awak taw tak kenapa kita buat benda ini?
Hidayah : entah,mana saya tahu 
Khairina : misi orang-orang herbalife semua nak bawa misi nutrisi dan kesihatan.Kalau awak ada spirit ni    awak akan berjaya macam orang lain jugak.Biarkan aje berapa ramai yang reject awak.Awak cuma perlu ada niat untuk share sahaja pasal health.Diorang nak dengar ke taknak ke semua itu awak tolak tepi.Awak dapat training dari doktor-doktor kan dan awak memang berada dalam bidang yang betul.So,hidayah buat aje kerja awak sampai awak mampu ke University Herbalife.

Ya,university herbalife. Aku memang teringin ke sana.Berjumpa dengan herbalife distributors seluruh dunia.Berkat sokongan dari beliau,hari ini dalam sejarah aku mampu memperkenalkan herbalife pada 5 orang pelajar dari UKM. Tengok,aku datang UKM dalam keadaan tension dan balik dalam keadaan tersenyum.Syukur..

So,pengajaran disini..bila kita berjumpa dengan sebarang cabaran dan halangan,jangan terus lari.Face it..!
Bak kata acu hani "bukan senang hendak senang,bukan susah hendak susah".Pilihan semuanya di tangan kita.Kalau kamu fikir mudah,mudahlah jawapannya dan sebaliknya.


Misi hidayah...hari ini 5,esok duplicate lagi 5,tulat pun camtu..kira banyak dah aku tolong orang..Orang hidup sihat..aku rasa bahagia. Esok mahu ke mananya? Bagi cadangan sikit.

6 comments:

  1. Ana kena belajar niaga dengan ustazah la nampaknya... Doktor lebih pandai niaga dari budak ekonomi, mana boleh jadi camni...

    ReplyDelete
  2. mari2..be my business partner..siapa2 pun boleh berjaya dalam bisnes kalau dia berani tempoh cabaran dan menelan rejection untuk dia melangkah ke hadapan.Selalu berfikiran positif dan yakin segala benda boleh kita buat selagi kemahuan itu ada.

    ReplyDelete
  3. angah : yeah..berani n ada spirit..serta matlamat..

    sebu : y mnjdkn org bidang lain boleh menega ni sbb uatma nya money gak la..n inspiration tuh..so..hny plu pndy strategi n berani mncuba

    ReplyDelete
  4. aniq:huhu..money is not everything but money is something.so kena pandai generate money la aniq.sy ada reason tersendiri buat benda ni.aniq kn taw angah ni mana boleh duduk diam..

    ReplyDelete
  5. aniq: tau jela si dayah ni susah nak duk diam..kat dq dulu pun mana melekat kat bilek...aku gak duk sorang2...kalu dia ni melekat pun,atas katil je...haha..tu kene parok time tuuuuttt....haha...
    dr,herbalife ni pun duk syorkan anje amik produk ni...hmmm..masih berfikir.....(^_^)V...
    rilek eh dayah....hihi....

    ReplyDelete
  6. roomateku:amboi2..sapa yg xlekat bilik ni??hang ka aku ni?..ape maksud parok time tuuutt??xngerti la..hang tu kuruih bebenor..takut tgk..isi punxde..sbb tu dyh suggest minum benda ni..bg naik sket berat badan..kang melayang aje jdnya..

    ReplyDelete