Followers

10 August 2010

Best Buddy

Hari ni cadang nak post cerita tentang my bestfriend. Dah lama kot dia minta citer pasal diri dia.Actually,aku yang berjanji sama dia mau cerita pasal dia dalam blog. Nama dia Addeen Hazwan. Pelik tak nama dia. Kat sekolah dulu aku panggil dia wadini and kadang2 boleh tersilap ke diwani. Kelakar kan? sebabnya dia ada adik angkat nama dini. So,campur nama jadi lah wadini.

adeq wani and nawal


Dulu aku pun punya ramai adik-beradik angkat. tidak terbilang dengan jari.Setiap form ada. Sebabnya aku memang pasang niat dah nak cari adik-beradik angkat setiap form. Bila dah baik,cabut cari yang lain. Jahat x aku ni? tapi yang melekat dgn aku sampai sekarang adalah kak shimah and kak azi..Kak shimah ni sekarang kat USIM while kak azi di Indonesia buat pergigian.

sayang kak shimah selamanya


Back to cerita tentang adeq wani ni,Dia ni seorang yang sangat manja. Aku pulak memang suka memanjakan dia. Mak dia selalu pesan kat aku dulu " dayah,tolong tengok2kan adeq wani ek". Rasa macam memegang tanggungjawab untuk menjaga wani sehabis baik sejak dia meneruskan pengajian di UIA. Semasa di maahad,aku selalu bermalam dirumah dia. Buat bising dalam bilik,basuh baju dekat luar sambil main air dan yang paling best pergi main permainan prasekolah depan rumah wani.

wani and dayah


Aku bangga dan gembira teramat bila dapat taw dia sudah berada dalam satu kapal dengan aku. Sudah tidak ada rahsia antara kami.Allah memang takdirkan kami bersama selamanya walaupun aku jauh di mesir dan dia di kuantan. Dulu aku pernah berjanji dengan dia, tak akan tinggalkan dia selepas berpisah selama setahun setengah di DQ tetapi takdir Allah menetapkan aku akan belajar di mesir dan akan meninggalkan dia untuk 6 tahun.

setakat ini sahaja untukmu wani..next time aku sambung balik citer macam mana aku kenal ko,aku gaduh dengan ko dan berkasih sayang dengan ko..sayang wani sokmo..


No comments:

Post a Comment