Followers

05 March 2011

JADI MANUSIA BERMAGNET

Alhamdulillah

Satu minggu yang samgat padat bermula pada hari sabtu 26 Februari sehingga 4 Mac. Saya suka memenuhi hari dengan aktiviti. Hari sabtu lepas,saya decide untuk beli product HERBALIFE sebanyak 500vp. Alhamdulillah,pada hari yang sama dapat call dari kawan lama yang berminat nak consume herbalife. Katanya dia berminat kerana nak kurangkan migrain dan buffer segala macam ubat yang dia makan selama ini. So,saya terus jumpa dia di Times Square pada hari yang sama.

"Aku nak consume herbalife sebab pernah tengok ada orang dah kurang migrain. Aku bukan nak lose weight tapi  at least benda ni boleh buffer balik ubat-ubat yang aku duk makan selama ni. Bos aku dulu migrain kuat cam aku dan sekarang ni menderita rosak buah pinggang akibat ubat-ubat migrain. Aku pernah citer kat doktor pasal bos aku..ko taw ape doktor tu cakap ? Saya tengok buah pinggang awak ni ok lagi. Agaknya dia nak tunggu buah pinggang aku rosak dulu baru stop bagi aku makan ubat. Kadang-kadang ubat yang doktor tu bagi tak jugak boleh hilangkan migrain aku" ujar Musfirah.

"Well,aku tak menjanjikan herbalife boleh cure migrain yang ko alami sekarang. Bab buffer ubat yang ko makan which is banyak bahan-bahan yang kemungkinan tak lepas dalam penapis buah pinggang mungkin herbalife boleh bantu. Walaubagaimanapun,aku berpegang pada konsep cellular nutrition ni yang menyihatkan cell bukan herbalife sebagai ubat. Company dan laboratory herbalife tak pernah claim productnya boleh cure penyakit. Cuma testi pengguna herbalife yang membuktikan bahawa nutrisi sihat ini membantu dapat kurangkan penyakit diorang" bebel saya sebagai coach.



Alhamdulillah,terbuka hati seorang kawan lama untuk menjaga kesihatan diri. Semoga mendapat result yang terbaik. Aku doakan migrain kamu,Musfirah binti Zulkanrain berkurangan. Mungkin  ini sahaja yang aku dapat bantu. Korang bayangkan one day nanti aku bakal jadi seorang doctor tapi patient mengadu "doctor,betol ke ubat-ubat ini nanti boleh rosak buah pinggang?" .Kebenaran hanya ada pada doktor sebab kita belajar. Saya bukan anti ubat-ubatan cuma tak sanggup tengok orang terpaksa bergantung pada ubat sepanjang hidup.

Sepanjang saya belajar,ubat-ubatan selalunya mesti ada kesan sampingan. Dulu saya pernah ikut satu kursus mengatakan zionis telah memanipulasi ubat-ubatan untuk melemahkan tubuh badan orang islam. Sejak baby lagi,kita dicucuk dengan pelbagai ubat-ubatan untuk menguatkan imuniti baby. Sedangkan imuniti yang kuat berada dalam diri si ibu.


........................

Keesokannya, pagi-pagi lagi saya mendapat satu panggilan dari seorang customer yang berminat untuk lose weight. Dengan ketinggian sekitar 170 cm dan berat 93kg,customer ini memang perlu lose dalam 10kg supaya berada dalam range berat ideal sekitar 77-83kg. Alhamdulillah setelah hampir seminggu consume. En.Khir berjaya lost dalam 2.4kg. Saya terkejut dengar result yang dia dapat. En.Khir sila teruskan minum supaya berjaya hilang 10kg dalam sebulan.

ini doktor Kamarul bukan en.Khir.


Hari Isnin,teman Ummu Habibah dan Dalila ke DQ. Dapatlah luang sedikit masa dengan adik-adik comel dan kak-kak ijazah. Puas pusing keliling tasik DQ sambil bergambar sekeliling. Esoknya pula teruskan perjalanan ke UIA Gombak. Tak tahu nak ungkapkan betapa gembiranya dapat bertemu dengan kanak-kanak bekas DQ. Dari satu cerita ke satu cerita..gosip sana sini..haha. Kami tidak bergosip pun hanya tukar cerita.

Setelah berpisah dengan ummu dan dalila pada petang selasa,malam itu dapat lagi seorang tetamu merangkap bakal customer, Husna. Husna ini borong sampai 3 botol formula 1 gara-gara tengok saya minum herbalife shake di mesir. Dekat mesir seronok sikit minum shake sebab banyak jenis jus boleh bancuh dengan shake ini. Jus kat sana memang terbaik dari ladang.

Rabu dan Khamis,saya ke program SPIES. First time join program campur medic dan dirasat di Ampang Pecah. Baru tahu rupa-rupanya ustaz2 selangor( student dirasat) sporting sungguh. Kak Mas sudah berjaya satukan pelajar medic dan pelajar dirasat.

Pesan kak Mas " JADILAH KITA MANUSIA BERMAGNET "

1 comment:

  1. congrats dear, customer makin bertambah! keep it up1talk to more people,help more people, insya Allah supervisor cepat!=D

    ReplyDelete